Kurs odbędzie się w dniach 11-12 lutego 2017 roku w siedzibie Wyższej Szkoły Edukacji i Terapii im. prof. Kazimiery Milanowskiej w Szczecinie przy ul. Wawrzyniaka 8.
Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Ilość osób: 16
Koszt: 450zł
Prowadzący: Dr n. zdr. Katarzyna Weber - Nowakowska - fizjoterapeutka, absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy. Od początku swojej pracy zawodowej jest związana z terapią dzieci z zaburzeniami Ośrodkowego Układu Nerwowego. Od 2011 roku nauczyciel akademicki, współautorka licznych publikacji naukowych, uczestniczka szkoleń i kursów zawodowych. Certyfikowana terapeutka metody NDT Bobath, Halliwick, Watsu. Doświadczenie zawodowe zdobywała w gabinetach fizjoterapeutycznych i ośrodkach rehabilitacyjnych w Polsce, Kanadzie i USA.
Podczas warsztatu: Funkcjonalne cele w pracy z małym dzieckiem - współczesny model terapii uczestnicy zapoznają się z aktualnymi doniesieniami naukowymi i wytycznymi stosowanymi w pracy z małym dzieckiem. Poruszone zostaną tematy dotyczące planowania terapii, oceny osiągniętych rezultatów i możliwości wykorzystania metod specjalnych. Na przykładzie konkretnych pacjentów uczestnicy będą mieli możliwość rozwiązania problemów terapeutycznych i zastosowania przedstawionych technik pracy. Przedstawione zostaną możliwości zastosowania dodatkowego zaopatrzenia i jego wpływ na funkcjonowanie pacjenta. Głównym celem będzie przedstawienie, że podczas planowania terapii u małego dziecka kluczowym jest postawienie celu funkcjonalnego.
Stały postęp badań nad rozwojem psychoruchowym małego dziecka i jego zaburzeniami wymaga od fizjoterapeutów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z grup ryzyka poszerzania wiedzy i umiejętności na co dzień wykorzystywanych w pracy. Jedynie takie postępowanie pozwoli na prawidłowe diagnozowanie i planowanie terapii. Pozwoli zmniejszyć ryzyko wystąpienia dodatkowych zaburzeń i zwiększy możliwości funkcjonalne pacjenta.
Program warsztatu:
1. Omówienie współczesnych kierunków pracy z małym dzieckiem.
2. Porównanie rozwoju prawidłowego i nieprawidłowego u dziecka w wieku 0-12 m-cy.
3. Analiza rozwoju psychoruchowego dziecka.
4. Wyznaczanie celów terapii (krótko i długoterminowych).
5. Zastosowanie dodatkowych metod w celu osiągnięcia założonych rezultatów terapii.
6. Wspomagania i techniki stosowane w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym.
7. Rozwiązywanie problemów terapeutycznych.
8. Koncepcja Halliwick i Metoda Watsu jako dodatkowe formy kompleksowej terapii dziecka niepełnosprawnego.
Celem warsztatu jest zapoznanie z nowoczesnymi i aktualnymi wytycznymi dotyczącymi pracy z małym dzieckiem. Informacje przekazane podczas kursu poparte będą aktualnymi doniesieniami naukowymi z Polski i świata.
Uczestnicy dowiedzą się na czym polega wnikliwa analiza rozwoju psychoruchowego dziecka umożliwiająca prawidłowe zaplanowanie prowadzonej terapii. Poruszone zostaną elementy biomechaniki oraz jej wpływ na umiejętności ruchowe dziecka z grupy ryzyka. Przekazane zostaną (w formie teoretycznej i praktycznej) elementy koncepcji NDT Bobath oraz innych metod specjalnych mających zastosowanie w kompleksowym podejściu funkcjonalnym.
Przedstawione zostaną możliwości wykorzystania zaopatrzenia ortopedycznego i dodatkowych elementów wspierających terapię małego dziecka.
Uczestnicy zapoznają się w formie zajęć praktycznych z technikami wykorzystywanymi w pracy z pacjentem.
Uczestnik warsztatu zdobędzie wiedzę na temat diagnostyki i oceny dziecka. Będzie potrafił zaplanować i określić cele prowadzonej terapii a także monitorować jej przebieg. Zdobędzie podstawową wiedzę na temat zaopatrzenia ortopedycznego i jego zastosowania w terapii małego dziecka.
Rekrutacja
Warsztat skierowany do fizjoterapeutów (mgr, lic.) pracujących, bądź planujących pracę z dziećmi z zaburzeniami ze strony ośrodkowego układu.
Wymagane dokumenty
Dyplom ukończenia studiów.
Warunkiem udziału w warsztacie jest:
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o zakwalifikowaniu do udziału w warsztacie decyduje kolejność wpłat, a nie kolejność rejestracji.