Dział: Szczecin

Jako drugie miasto w Polsce, Szczecin udostępnił pasażerom komunikacji miejskiej możliwośc zakupu biletu przez komórkę.

Nowa usługa umożliwiająca zakup biletu przez komórkę odbywać się będzie w systemie „,moBILET KM”. Jest on produktem firmy Projekt & Parking Serwis Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Umowę na świadczenie usługi podpisał z firmą Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.

System pozwala na kasowanie biletów jednorazowych – czasowych we wszystkich nominałach i biletów dobowych obowiązujących w komunikacji miejskiej w każdym miejscu, 24 godziny na dobę.

System jest dostępny dla wszystkich użytkowników telefonii komórkowej, niezależnie od operatora, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę. Niezbędnym do jego uruchomienia jest telefon komórkowy z obsługą aplikacji JAVA i dostępem do Internetu. Takie wymagania spełnia zdecydowana większość używanych obecnie aparatów telefonicznych.

Kontrola ważności biletów skasowanych za pomocą usługi moBILET prowadzona przez kontrolerów będzie opierała się na ocenie wzrokowej treści, układu i poszczególnych elementów biletu elektronicznego. Pasażer musi umożliwić kontrolę biletu poprzez wręczenie komórki kontrolerowi bądź jego przytrzymanie w takiej pozycji, aby kontroler mógł takiej kontroli dokonać.
Bilety elektroniczne posiadają szereg zabezpieczeń przed podrobieniem, poza tym ich zakup jest zabezpieczony przed sytuacją, w której pasażer zwleka z ostatecznym zakupem biletu do momentu, w którym zauważy kontrolera, zwlekanie to powyżej 10 sekund spowoduje automatyczne zamknięcie aplikacji i jej opóźniony start przy kolejnej próbie.

Za bilety ZDiTM w systemie moBILET nie pobierane są żadne dodatkowe opłaty. Pasażer poniesie jedynie dodatkowy koszt połączenia telefonu z internetem, który jest uzależniony od taryfy operatora ( ok. 10-15 gr)

Udostępniając system, który ułatwia nabycie biletu w dowolnym czasie i miejscu, nie będąc uzależnionym od lokalizacji i godzin otwarcia punktów dystrybucji pasażer musi jednakże pamiętać, iż w sytuacji, kiedy telefon komórkowy ulegnie przed skasowaniem biletu rozładowaniu czy też nastąpi awaria w sieci operatora, musi postarać się o tradycyjny bilet. O ile awarie operatorów są bardzo rzadkie, o tyle przy korzystaniu z sytemu moBILET przy zakupie biletów warto pamiętać o doładowywaniu swojej komórki. <www.szczecin.eu>


ostatnia zmiana: 2009-01-17
Komentarze
Polityka Prywatności