Polscy londyńczycy ciepło przyjęli prezentację Szczecina, która odbyła się w ramach projektu „Wracać, ale dokąd?”.
W spotkaniu z prezydentem Piotrem Krzystkiem wzięło udział blisko 200 osób. Z Polakami mieszkającymi w Londynie prezydent spotkał się w hotelu Novotel, w dzielnicy Hammersmith. Oprócz prezydenta, który przedstawił nową markę Szczecina, Tomasz Banach – dyrektor Wydziału Rozwoju UM mówił o strategii gospodarczej miasta. Ponadto przedstawiciele BLStream i TietoEnator zaprezentowali plany rozwojowe swoich firm i związane z tym możliwości zatrudnienia. Jak stwierdzili przedstawiciele obu firm prezentacja była bardzo owocna. Już w Londynie rozmawiali z co najmniej z kilkoma osobami zainteresowanymi pracą.
O rynku nieruchomości, konkretnych ofertach
mieszkaniowych, a także zasadach kredytowania i zakupu lokali mówili
przedstawiciele firmy Bonum Estate Nieruchomości. Blisko dwugodzinna prezentacja została dobrze oceniona przez uczestników spotkania.
- Zależy nam na konkretnych informacjach. Prezentacja Szczecina taka właśnie była. – ocenił Jacek Winnicki, prezes stowarzyszenia Poland Street , które jest organizatorem kampanii „Wracać, ale dokąd” i na zaproszenie którego w Londynie przebywała delegacja Szczecina. - Szczecin podjął duże ryzyko, gdyż zaprezentował się jako pierwszy. Kolejne miasta będą miały kłopot, bo Szczecin wysoko zawiesił poprzeczkę.
Po prezentacji odbyła się dyskusja, w trakcie której prezydent Piotr Krzystek odpowiadał na pytania. Uczestnicy interesowali się m.in. nowym logo Szczecina, ofertą dla przedstawicieli zawodów innych niż informatycy , rozwojem turystyki i sportu, ofertą kulturalną miasta.<www.szczecin.pl>