2016-06-24 16:00

Wykład i panel dyskusyjny Studia Munka na festiwalu Młodzi i Film w Koszalinie

Mistrzowski wykład Kathleen McInnis oraz panel o dystrybucji międzynarodowej to wydarzenia branżowe organizowane przez Studio Munka działające przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich podczas 35. festiwalu Młodzi i Film w Koszalinie. Tematem przewodnim spotkań jest promocja i dystrybucja międzynarodowa filmów krótkometrażowych. Panel odbędzie się 24 czerwca (piątek) o godzinie 16:00 w Clubie 105 przy ul. Zwycięstwa 105 w Koszalinie (budynek CK105).

Pierwszym z wydarzeń branżowych organizowanych przez Studio Munka-SFP jest wykład mistrzowski Kathleen McInnis, która jest festiwalowym strategiem oraz doradcą do spraw reklamy i promocji filmów z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w branży. Pracowała jako dziennikarz i producent. Wykłada na najważniejszych amerykańskich uczelniach. Była dyrektorem reklamy i promocji, wydarzeń branżowych i głównym programerem Seattle International Film Festival, dyrektorem Slamdance Film Festival oraz Palm Springs ShortFest. Obecnie prowadzi firmę konsultingową See-Through Films, która reprezentuje produkcje pełno- i krótkometrażowe, a także dokumentalne na największych międzynarodowych festiwalach - m.in. Sundance, Cannes, Berlinie, Karlowych Warach czy Toronto. Wśród jej klientów były takie osobowości, jak Jennifer Lynch, John Carpenter czy István Szabó.

Spotkanie, które w całości prowadzone będzie w języku angielskim, poprowadzi Joanna Szymańska. Odbędzie się ono 23 czerwca (czwartek) o 16:30 w Clubie 105 przy ul. Zwycięstwa 105 w Koszalinie (budynek CK105).

Z kolei panel dyskusyjny "Pokaż swój film światu!" poszuka odpowiedzi na pytania: na czym polega dobra strategia festiwalowa i do czego potrzebny jest agent sprzedaży? Strategia festiwalowa to obecnie jeden z ważniejszych elementów towarzyszących twórcom przy produkcji filmowej. Od jej dobrego opracowania zależy międzynarodowy sukces filmu. To także istotna kwestia, która pomaga w znalezieniu agenta sprzedaży i dalszej dystrybucji obrazu. O tym jak dobrze przygotować kampanię festiwalową, gdzie po raz pierwszy pokazać swój film, jak prowadzić go przez festiwale oraz w jaki sposób pracują agenci sprzedaży opowiedzą przedstawiciele polskich instytucji filmowych. W trakcie panelu przybliżona zostanie także współpraca filmowców w tym zakresie z Krakowską Fundacją Filmową oraz Polskim Instytutem Sztuki Filmowej. W spotkaniu udział wezmą: Marzena Cieślik (Polski Instytut Sztuki Filmowej), Michalina Fabijańska (Studio Munka-SFP), Zofia Horszczaruk (New Europe Film Sales) i Marta Świątek (Krakowska Fundacja Filmowa). Rozmowę poprowadzi Joanna Szymańska. Panel odbędzie się 24 czerwca (piątek) o godzinie 16:00 w Clubie 105 przy ul. Zwycięstwa 105 w Koszalinie (budynek CK105).

Studio Munka-SFP zaprosiło także pięć par reżyserów i producentów, przygotowujących się do pełnometrażowych debiutów fabularnych do udziału w zamkniętych warsztatach z Kathleen McInnis. W trakcie czterodniowych spotkań poruszone zostaną tematy związane z rozwojem projektów debiutujących twórców - przede wszystkim kreowanie własnej marki. Uczestnicy będą rozmawiać o tym, jak dotrzeć do jak największej liczby widzów i przedstawicieli branży oraz jak sprzedać swoje dzieło. Uczestnicy warsztatów będą pracować na własnych projektach, dzięki czemu strategię promocyjną i festiwalową przygotują jeszcze przed rozpoczęciem zdjęć.

data ostatniej modyfikacji: 2016-06-22 13:13:27
Komentarze
 
Polityka Prywatności